... nad on aru saanud, et kui nende meeskonnal kodus, tööl või kus iganes ei lähe hästi, siis vastus, miks see nii on, peitub peeglis. Minu kliendid on juhid, kes arendavad iseennast, ning annavad oma parima, et demonstreerida seda ka oma meeskonnale. Me kõik oleme teoorias tugevad, aga kuidas see praktikasse panna, see on väljakutse, millega mina toetada saan - kuidas ennast ja teisi juhtida ning panna meeskond tööle olenemata keskkonnast.
Juht on inimene, kes suhtleb teiste inimestega - see tähendab, et kõik on juhid. Juhtimine on oskus ja just seda ongi minu kaudu võimalik arendada. Igas keskkonnas on üks ühine joon. Inimesed. Iga probleem on (inimeste) juhtimise probleem.
Teenisin üheksa aastat Eesti kaitseväes, sellest kaheksa aastat erioperatsioonide üksuses ESTSOF. Meie põhiline ülesanne oli treenida ning toetada organisatsioone ja üksuseid kohtades, kuhu keegi ei tahtnud minna. Panna meeskonnad tööle ning võidelda koos kohalike üksustega, aidates seeläbi saada neil iseseisvamaks. Rohkem saad selle kohta lugeda SIIT.
Treenisime ning töötasime koos maailma eliitüksustega. Me justkui mängisime NBAs korvpalli - lihtsalt korvpallide asemel olid relvad!
Enesele teadmata oleksin saanud ma rakendada neidsamu teadmisi, mida kasutasime “korvpallimängudes”, ka kodus. Paraku ma seda ei teinud ning selle tulemusena pidin umbes aasta pärast reservi minekut tegema oma elus suuri muutusi, kuna vanamoodi enam edasi minna ei saanud.
Hakkasin vaikselt aru saama, et teiste süüdistamine mind elus edasi ei vii ning võtsin uuesti kätte raamatu “Extreme Ownership” (“Ülim Vastutus”), mis on kirjutatud minu relvavendade poolt Ameerikas.
See oli esimene kord, kui sain aru, et minu eelnev töökogemus kaitseväes on tegelikult rakendatav igal pool. Väga kiiresti jooksis mu silme eest läbi kogu senine tsiviilelu ning mõistsin, kuidas ma mitte kusagil ei rakendanud neid põhimõtteid, mida pidime rakendama lahinguväljal. Oli aeg muutuseks. Haarasin härjal sarvist ning mul õnnestus liituda oma esimese tsiviilorganisatsiooniga Milrem Robotics. Läbi teadliku töö ning õpitu rakendamise sain kinnitust, et täpselt needsamad printsiibid ja reeglid kehtivad ka ärikeskkonnas ning kodus.
Aastal 2022 asutasime ettevõtte Combat Ready OÜ ning hakkasime lahinguväljal väljatöötatud põhimõtteid tsiviilmaailma tooma. Oleme seda teinud juba mitu aastat ning üllatus-üllatus, rakendame neidsamu põhimõtteid ka enda igapäeva ettevõtmistes. Aastal 2022 pälvisime ka Äripäeva aasta koolitaja tiitli.
Minuga ei ole kindlasti lihtne, mul ei ole pakkuda maagilist tabletti, mis kõik mured ära lahendab ning mina ei tea, kuidas sina mõtlema pead. Küll aga saan ma näidata, kuidas on võimalik mõelda ning kuidas teen seda mina ning palju teised inimesed, kellel on sarnane kogemus kõige keerulisemates keskkondades.
Kui see sind kõnetas, siis võta julgelt ühendust ning leiame lahenduse, kuidas sinu elu muuta, kuidas sinu meeskonda toetada ning milliseid samme selle jaoks astuda vaja on.
Lahendusi on igale rahakotile. Põhiline erinevus on ajas, mille koos veedame. Teooriat saab õppida ka üksi, arutleda teemade üle koos chatGPTga, kuid kuidas antud põhimõtted reaalses elus välja näevad ning kuidas neid praktiliselt rakendada, see on see, kus saan sulle kõige rohkem toeks olla. Pakun erinevaid meetodeid ning nendega on võimalik tutvuda SIIN!
Vaata Tomas Legrant’i taskuhäälingut “Kuidas saada heaks?”
Vaata EAS-ile esitatud keynote’i “Juhtimise põhimõtted lahinguväljalt”
Millega tegeleb Combat Ready? - Kanal2 Telehommiku saade
Olen koostööd teinud selliste ettevõtete juhtidega nagu: Priit Kongo, CEO Net Group; Lembit Lump, CEO Kodumaja; Agur Jõgi, CTO Pipedrive; Peeter Laidma, Head of CAUC Division Merko Ehitus Eesti; Marko Kaseleht CEO Sensus Q; Tarmo Silla, CEO IuteCredit; Marko Vikerbau, CEO Stargate Hydrogen; Remo Kirss, CEO DPD Estonia; Martti Kork, CEO Barrus; Tõnis Jaaniste, Head of Mechatronics Dep Milrem Robotics.
Mentordan nii eesti kui inglise keeles.
Kirjuta mulle ja teeme 30-minutilise TASUTA konsultatsiooni. Olen valmis sind teenima, kui sina oled valmis teenima oma meeskonda!
Näiteid klientide väljakutsetest ja küsimustest: